EPTE

Percutane Electrolyse Therapie (EPTE)

EPTE is een behandelmethode voor pijnklachten aan pezen en spieren.
Deze innoverende therapie op het gebied van pijnbehandeling is effectief bij het bevorderen van de lokale celstofwisseling. EPTE bevorderd het lichaamseigen herstelvermogen direct op de plek waar dat nodig is!

Bij welke indicaties is EPTE effectief?

EPTE is zeer effectief bij ontstoken of chronisch ontstoken pezen.
Chronisch ontstoken pezen veroorzaken vaak langdurige pijn en beperkingen in sport en dagelijks leven. Wanneer een ontsteking chronisch wordt nemen de mogelijkheden tot herstel af.
De lichaamseigen cellen worden “moe” en fysiologische herstelprocessen komen stil te liggen.
Percutane Electrolyse Therapie tracht dit proces om te keren door het lichaamseigen herstelvermogen direct op de pijnlocatie te herstellen.

Na 4 tot 6 behandelingen melden patiënten in de meeste gevallen al een duidelijke pijnvermindering of zelfs volledig pijnvrij herstel.
De EPTE behandeling wordt altijd gecombineerd met oefenvormen om de belastbaarheid en het natuurlijk herstel van de pees te bevorderen.

Mogelijke behandelindicaties zijn:

• Schouderpees / Supraspinatuspees klachten
  • Kniepees / Patellapees klachten
  • Achillespees klachten
  • Voetpijn / Fasciïtis plantaris of hielspoor gerelateerd
  • Tenniselleboog / Epicondylitis lateralis

EPTE behandeling

Onder geleide van echografie wordt op de plaats van de ontsteking of overbelasting een dunne naald ingebracht. De effectiviteit van de behandeling wordt vergroot door de nauwkeurige lokalisatie middels echografie en het rechtstreeks behandelen op de plek. U kunt op het scherm van de het echo apparaat meekijken en precies zien wat er gebeurt.

Wanneer de naald op de juiste plek in het aangedane en pijnlijke gebied is geprikt, wordt er met behulp van het EPTE apparaat gedurende 1-2 minuten een hele lichte elektrische stroom toegediend. Dit zet een aantal ‘lichaamseigen’ fysiologische reacties in gang die het herstel bevorderen. Direct op de plek waar dit nodig is. Het prikken kan licht gevoelig zijn.
De behandeling zelf wordt meestal niet als pijnlijk ervaren, soms is het kortdurend ‘oncomfortabel’.

De voordelen van de EPTE behandeling

• Zo goed als pijnloos
  • Zeer nauwkeurig dankzij echografie
  • Gezond weefsel wordt ontzien
  • Zeer snel effectief, vaak al minder pijn na 3 tot 5 behandelingen
  • Groot slagingspercentage
  • Onderdeel van de reguliere behandeling, dus geen extra bijdrage

Wordt EPTE vergoed door uw zorgverzekering?

EPTE

Behandeling van een kniepees middels EPTE.